8 / 16bit bulldozer

Itt minden a 8 / 16 bites játékprogramokról és ezek remake verzióiról szól. Ezen kívül helyben összefuthatsz retro CPU témával, illetve néhány legendás hardverrel is.

Címkék

Friss topikok

  • enpera: @Six.Feet.Under: Hát igen, van pár régi sima GUS-om is, de ezt így meghagytam dobozban, amikor már... (2014.02.08. 18:22) Gravis Ultrasound PnP
  • enpera: Jó kis sztori :) (2014.02.08. 17:25) Nebulus + remake
  • zsoltkovacs: működik (2013.08.12. 22:18) Teszt, új profil

Stunt Car Racer + remake

2013.09.13. 22:55 Six.Feet.Under

 Visszatértem, a szabadságomra tervezett összes feladatom kipipálva, jeah! Erre a jeles alkalomra az érintett 8/16 bites platformok örökös toplistájára ragasztott, kezdetleges 3D ügyességi autóversenyt ajánlanék. Sokkal lényegesebb, hogy egyik személyes kedvencem: 1989-ben ilyet letenni az asztalra erősen elmebeteg húzás volt, a szó jó értelmében. Összességében máig hihetetlen, hogy a korát mennyire megelőzve volt merészen új, legfőképpen úgy, hogy a program egy azaz 1 rátermett programozó munkája.

 

stuntcarracer.gif

 

 Az említett tagot Geoff Crammond-nak hívják - a későbbiekben olyan játékprogramokat köszönhetünk neki, mint az F1GP sorozat tagjai. Nem véletlenül: a fizikával és kódolással egyaránt jó barátságban álló ipari rendszermérnökről van szó, akit vonzottak a szimulátorok. A Stunt Car Racer-t közel szó szerint egyedül készítette el, csupán az additional graphics részhez (szóval az átvezető képekhez)  kapott "idegen" szakértőt John Cumming személyében, aki néhány egyéb játék grafikusaként is ténykedett. Bár nem hiszem, hogy különösebben szükséges leírnom, de íme a lényeg: mindenféle körítés, intro, idióta aláfestő zene nélkül egy autóverseny bajnokságába dob a program. Extra ugratókkal tarkított, spirálmentes hullámvasút-pályájára hajazó trackeken kell legyűrni az aktuális ellenfeleket. A gáz, fék, jobbra-balra kontroll mellett felhasználható egy összes időre maximált turbó fokozat. Természetesen a pályáról való lezuhanást semmi nem gátolja, illetve a nagyobb kanyarsebesség elérésének érdekében az íves szakaszok döntöttek. Lassan mondom, hogy mindenki megértse: nem lesz gázáremelés ez valódi 3D játékprogram, akár 1MHz-es C64-en: ezért is mondtam, hogy elmebeteg húzás.

 Én az Amiga verziót szeretem legjobban, így távollétemben ezt erőltettem a gagyi tabletemre. Ezt és emellett néhány értékelhető kiadást * ide töltöttem *, megfelelő emulátorokba töltve kiváló szórakozással kecsegtet bármelyik (az emulátorok linkjeiért tessék szíves visszalapozni néhány régebbi bejegyzéshez, pl. a Lotushoz). Jah, majd elfelejtettem: az Amiga és a PC DOS verzió tolható egymás ellen nullmodemkábel használatával is. Végül egy jó tanács: joystick javallott, azzal nagyon el lehet kapni a fonalat. Billentyűzettel szerintem nem az igazi, bár kismókusok így is kenyérre kenhetik. Apropó, létezik belőle egy natív Windows-os remake - ami valójában az Amiga verzió PC-s átdolgozása némely ponton kevesebb, némely ponton nagyobb tudással (pl. szabadon mozgatható kamera, stb). Kicsit sem lenézően mondom, hogy nekem ez valamiért nem jön be túlzottan. A remake-t * itt találod *.

Jó szórakozást!

Címkék: remake játékprogram 8bit játéprogram 16bit

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://816bb.blog.hu/api/trackback/id/tr635512672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása